Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.
För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

På denna supportsida har vi samlat länkar till sidor med tips hur du kommer igång med att se vår TV-tjänst.
Här finns även länkar till tips hur du monterar programkort, gör kanalsökning, streamar TV-kanaler eller bygger TV-nät.

Vi har en ny, förbättrad tv-lösning

Nu tar vi din tv-underhållning till en ny nivå. Superflexibelt, välj kanaler själv med våra nya Flexpaket. 

Streama TV-kanaler

Info om hur du streamar med FinnvedenMedia-appen, Viaplay och C More.

Felanmäla TV?

Dålig bild? Inga tv-kanaler?
Innan du gör en felanmälan – så finns det några punkter du bör kolla upp först! 

Byt kanaler

Om du har ett Flexpaket kan du byta kanaler en gång per dygn på Mina sidor.

Kanalsökning

Tips hur du gör kanalsökning

Kom igång med TV

Sidor med råd hur du kommer igång och ser vår TV-tjänst.

Videoguider

Små korta instruktionsfilmer som hjälper dig komma igång med TV-tjänst.

Programkort & Utrustning

Praktisk info om hur du använder programkort och tips vilken mottagningsutrutrustning du bör välja.

TV-konverter i Villa

Så fungerar din TV-konverter

Bygga ett internt TV-nät

Vill ansluta flera TV-apparater behöver du bygga ett Stjärnnät eller Kaskadnät.

Kontrollera internt TV-nät

Tips hur du kontrollerar om TV-nätet i din villa har bra prestanda.

Aktuella supportfrågor just nu

  • Tyvärr kom extrakanalerna inte med på den ordinarie månadsfakturan den här månaden. Därför skickar vi ut en separat faktura för de kunder vars belopp överstiger 100 kr. Om kostnaden är under 100 kr kommer beloppet i stället att läggas på nästa månadsfaktura.
    Vi ber om ursäkt för missen och tackar för din förståelse!

  • Värnamo Energi inför från 2024-12-03 något som vi kallar för mjuk påminnelse. Det betyder att vi skickar ut ett sms eller mejl om att fakturor finns från Värnamo Energi att betala.
    Har du redan betalat din faktura kan du bortse från aviseringen. Det finns ingen kostnad kopplad till denna mjuka påminnelse.

    På detta sätt hoppas vi undvika att påminnelsebrev med påminnelseavgift skickas ut. Det bidrar till minskad kostnad för våra kunder samt att vi sparar på miljön genom att minska på pappersutskick.

     

  • Det har kommit en uppdatering till digitalboxarna Dilog 803.

    Det innebär att boxarna, vid första uppstarten, kommer att fråga om man vill installera den nya uppdateringen. Efter att det installerats hamnar boxen sedan i nyinstallationsläge.

    Du som kund behöver därefter svara på frågorna och genomföra en kanalsökning samt bekräfta kanalsökningen.

    • Välj språk (Svenska är förvalt, Tryck Ok för att bekräfta och gå vidare)
    • Välj ditt område (Automatisk tidsinställning förvald, Tryck Ok för att bekräfta och gå vidare)
    • Välj signal källa (Enda valt är Markbunden DVB-T, Tryck Ok för att bekräfta och gå vidare)
    • Automatisk sökning marknätet (Tryck en gång på den röda Audio knappen precis över ”Menu” på fjärrkontrollen för att starta kanalsökningen)
    • Vill du spara? (Tryck Ok för att bekräfta och börja titta på tv igen)
  • Efter uppdatering av Apples iOS är det just nu inte möjligt för Apple-enheter att casta över vår tv-app FinnvedenMedia direkt till en Chromecast. 

    Följande möjligheter finns:

    Apple-produkt
    - iPhone/iPad till Apple TV
    - Beroende på version av Apple TV finns även möjligheten att ladda ner appen FinnvedenMedia och titta direkt i Apple TV'n.
    - Dator via hdmi till tv

    Android-produkt
    - Telefon/Surfplatta till Chromecast
    - Vid nyare version av Chromecast finns möjligheten att ladda ner appen FinnvedenMedia och titta direkt i Chromecasten.
    - Dator via hdmi till tv
    - I vissa smart-tv's finns möjligheten att ladda ner appen FinnvedenMedia och titta direkt i tv-apparaten. 

  • För att streama behöver du en så kallad "streamingenhet" som du laddar ner FinnvedenMedia-appen i. Exempel på streamingenheter som är kompatibla med appen är: en iPhone, en iPad, en android surfplatta, en android smartmobil, en Google TV med chromecast som kopplas ihop med din tv-apparat, eller en Apple TV som kopplas ihop med din tv-apparat (ska du casta till din tv-apparat behöver tvn vara så ny att det går att casta till den, se din tv-apparats instruktionsbok). Värnamo Energi säljer inte tv-apparater eller streamingenheter, dessa köper du själv. 

    Länk: Se exempel på streamingenheter samt info hur jag gör för att ladda ner appen i dem

Fler frågor och svar

Annat innehåll du kan vara intresserad av