Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här: Kundservice <> Om Värnamo Energi <> Konsumenträttigheter <> Så lämnar du klagomål

 

Vårt mål – nöjda kunder!


Vår målsättning är att du ska vara nöjd med att vara kund hos Värnamo Energi! Vi försöker i möjligast mån tillgodose dina önskemål, med hänsyn tagen till de avtalsvillkor som gäller och de överenskommelser vi gjort med dig som kund. Om du är du missnöjd med hur vi agerat eller har synpunkter på våra tjänster eller produkter, så är det viktigt att du hör av dig till oss.

Klagomålshantering – så klagar du om du är missnöjd!


Vi vill självklart att våra tjänster, våra produkter och vårt bemötande ska uppfylla dina förväntningar! Om du INTE är nöjd, ska du i första hand framföra ditt klagomål till vår kundservice.

Framför klagomål skriftligt via mejl:
kund@varnamoenergi.se

 

Framför klagomål muntligt per telefon, under kundservice telefontider
Telefon: 0370-69 41 00

 

Framför klagomål vid besök under kundservice besöksöppettider
Besöksadress: Värnamo Energi, Kapellgatan 2, 331 40 Värnamo

 

Opartisk rådgivning

Om du framfört klagomål och du inte skulle vara nöjd med hur vi bemött ditt klagomål, kan du ta ditt ärende vidare till en extern part. Se separat infosida hur du kan gå till väga för att få hjälp med opartisk tvistlösning från en extern oberoende part.

Så regleras dina rättigheter som konsument


Dina rättigheter och skyldigheter som kund är reglerade i lagar, allmänna branschavtalsvillkor och i enlighet med Värnamo Energis egna allmänna och särskilda avtalsvillkor för respektive verksamhetsområde och specifik tjänst / produkt. Värnamo Energis och våra branschers allmänna avtalsvillkor finner du under sidan Allmänna avtalsvillkor. I vissa fall förekommer även särskilda, kundunika avtalsvillkor. Vi hänvisar i dessa fall till de avtalskopior du får när du ingår ett avtal hos Värnamo Energi. Kontakta kundtjänst om du vill ha en ny kopia på det avtal du ingått hos oss.  I vissa fall har du 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans, till exempel om du gjort ett köp via vår hemsida. Läs mer om hur och när du kan tillämpa ångerrätten på separat sida om Ångerrätt. Värnamo Energi respekterar och värnar om dina personuppgifter och din integritet. Vi behandlar personuppgifter som finns samlade hos oss, med diskretion och i enlighet med regelverket i EU-förordningen ”GDPR” (General Data Protection Regulation) samt i enlighet med Värnamo Energis riktlinjer för hantering av personuppgifter,se separat sida om hur vi hanterar personuppgifter.

Länk: Se Allmänna avtalsvillkor
Länk: Läs om ångerrätt
Länk: Värnamo Energi personuppgiftshantering