
Felanmäla Bredband?
Dålig internetuppkoppling? Slött nätverk?
Innan du gör en felanmälan – så finns det några punkter du bör kolla upp först!
Oftast beror dålig internetuppkoppling på brister i ditt egna trådlösa hemmanätverk eller orsakas av dina egna uppkopplade prylar, tex din router, din dator, eller annat som stör signalen.

1. Kolla först om felet beror på din egen utrustning
Börja med att kontrollera den inkommande hastigheten direkt i bredbandsuttaget OBS! Koppla bort routern först!

2. Kolla om felet redan är känt
Kolla om bredbandsstörningen redan är registrerad på vår hemsida. Om det finns info betyder det att vi redan jobbar för fullt för att åtgärda felet. Du behöver inte felanmäla!

3. Gör en felanmälan
När du fastställt att felet inte beror på din egen utrustning, samt kollat att felet inte redan är anmält av någon annan, så kan du felanmäla.
Relaterade Länkar
Länk: Se mer info hur du kommer igång med ditt Bredband
Länk: Läs allmän info om Värnamo Energis Bredband
Länk: Läs om Router
Länk: Läs om Datakonverter i Villa (finns ej i lägenhet)
Länk: Läs om play och hur du streamar Viaplay