Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt.
För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Vad vill du ha hjälp med?

Ska du flytta?

Har du fakturafrågor?

Vill du se din förbrukning eller dina avtal?

Vill du se öppettider, telefonnummer. mejladress?

Teckna Elavtal, se elpriser?

Frågor om Bredband?

Svar på TV-frågor?

Se avbrottsinformation?

Läsa våra nyheter!

Supportsidor - självhjälp

Skaffa Solceller?

Ladda elbilen?

Frågor kring elnätsabonnemang?

Funderingar kring Fjärrvärme?

Veta mer om Värnamo Energi?

Läsa om vårt hållbarhetsarbete?

Se din rättigheter som kund!

Hittar du inte svar på dina frågor?

Då kan du kontakta oss elller göra en felanmälan!

Våra vanligaste frågor just nu:

  • Under jul- och nyårsperioden är vår växel öppen på vardagar som inte är röda dagar eller helger.
    Eftersom vi har en mindre personalstyrka på plats kan vissa ärenden ta längre tid än vanligt att hantera.

    Om du planerar att besöka oss är du varmt välkommen att ringa i förväg, så kan vi säkerställa att vi har möjlighet att hjälpa dig på bästa sätt.
    Växelnummer: 0370-694100

    Många vanliga frågor om faktura, support, flytt, adressändring och felanmälan hittar du också på vår kundservicesida.

  • Du har säkert nåtts av nyheten att TV4 slutar sända via marknätet vid årsskiftet.

    Som tv-kund hos Värnamo Energi kan du vara trygg. TV4 ingår redan i vårat grundpaket som levereras via fiber, därmed berörs inte våra tv-kunder av denna förändring.

  • Värnamo Energi inför från 2024-12-03 något som vi kallar för mjuk påminnelse. Det betyder att vi skickar ut ett sms eller mejl om att fakturor finns från Värnamo Energi att betala.
    Har du redan betalat din faktura kan du bortse från aviseringen. Det finns ingen kostnad kopplad till denna mjuka påminnelse.

    På detta sätt hoppas vi undvika att påminnelsebrev med påminnelseavgift skickas ut. Det bidrar till minskad kostnad för våra kunder samt att vi sparar på miljön genom att minska på pappersutskick.

     

  • Om din solcellsanläggning är inkopplad på Värnamos lokala elnät, kommer Värnamo Elnät skicka in kontrolluppgift till Skatteverket en gång varje år i januari. I kontrolluppgiften anges hur mycket överskottsel din solcellsanläggning matat ut på det lokala elnätet under föregående kalenderår. 

    Du kan få skattereduktion för maximalt 30 000 kwh/år

    Observera att du aldrig kan få skattereduktion för mer än den el du köpt in (förbrukat)

    Därmed kan det vara skillnad på vad du producerat och vad som anges som underlag till skatteverket.

    Se uträkningsexempel på skatteverkets hemsida:
    Skatteverkets sida för microproduktion

Fler frågor och svar

Sidan uppdaterad: 2022-11-18