Vi använder kakor (Cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt. För att optimera ditt användande av vår webbplats använder Värnamo Energi nödvändiga kakor. Se vår kakpolicy för mer information avseende vår användning av kakor
Läs mer om kakor

Du är här: Info om elavtal <> Nyheter kring vår energiapp 

 

Nyhet! Nu utvecklar vi en energi-app som tar 
kundupplevelsen till en ny nivå!



Vi är glada över att nu kunna berätta att vi börjat utveckla en energi-app, som gör det enklare, mer prisvärt och bekvämt att vara kund hos oss.

 

Vi är ett litet, lokalt energibolag, trots det gör vi denna satsning som en del i vår ambition att ligga i topp gällande kundnöjdhet bland landets elbolag. Från och med nu kan ni följa app-utvecklingsarbetet på denna sida där vi regelbundet kommer släppa nyheter om funktioner allt eftersom arbetet fortgår.

 

För oss - det lilla, lokala bolaget - är kundfokus viktigt!

Vi har lyssnat på våra kunder och är väldigt glada över att nu kunna berätta om vår senaste kundsatsning:


- En innovativ app som kommer vara laddad med spännande funktioner, som när den är färdig, kommer göra det möjligt för våra kunder att använda sin energi smartare

 

Följ app-utvecklingen

Håll utkik på denna sida, efter fler uppdateringar om våra tester och framsteg med vår app och realtidsmätare.

Vecka 17: Planeringsmöte & avstämning av hittills färdigställd utveckling!

Appen börjar ta form och utvecklingsarbetet leds av Värnamo Energis affärsutvecklare. För att möjliggöra funktioner i appen samarbetar vi med olika externa parter. Internt på Värnamo Energi finns även en arbetsgrupp från marknadsavdelningens support och kundkommunikation, som veckovis stämmer av och testar hur appens funktioner stämmer överens med kundernas förväntningar, allt eftersom utvecklingsarbetet fortskrider.

Vecka 16: Funktion som summerar månadens kostnader är klar

Utvecklingen av appen pågår för fullt. Denna vecka har funktioner på startsidan blivit klara som gör att ni enkelt och överskådligt får en bild över månadens kostnad - för alla dina tjänster. Det kommer även finnas möjlighet att se kostnad per tjänst hittils i månaden samt historiskt uppdelat idag, per månad eller årsvis. 

Vecka 15: Nu är startsidan klar!

Hej hej, här kommer nya uppdateringar kring vår energi-app som just nu är under utveckling! Idag bjuder vi på en liten förhandsvisning hur appens startsida kommer att se ut.
 
Långt upp på startsidan får du tydligt och klart en bild över månadens kostnad och elanvändning. För dig som vill gå ner på djupet finns möjlighet att klicka dig vidare in i appen för att även se din elanvändning timme för timme. Appens statistikdiagram kan uppdateras i realtid.
 
Startsidan har även fler smarta funktioner. Forsätt håll utkik här, så berättar vi mer i takt med att allt mer är färdigbyggt! 

Vecka 14: Just nu testar vi realtidsmätaren

Vårt team är i full gång med att testa vår kommande realtidsmätare, en enhet som kopplas till elmätaren för att erbjuda insyn och kontroll över elförbrukningen. Med vår app och realtidsmätare kommer ni kunna:

  • Övervaka energiförbrukningen i realtid.
  • Identifiera områden där energianvändningen kan optimeras för att spara kostnader.
  • Få detaljerad insikt i energiförbrukningsmönster över tid.
  • Bidra till en mer hållbar energianvändning genom att justera förbrukningen.
  • Styra och prisoptimera större styrbara energiförbrukare.

Vad är en realtidsmätare?

En realtidsmätare är en enhet designad för att ge användare omedelbar tillgång till information om deras energiförbrukning. Den kopplas direkt till din befintliga elmätare och samlar in data som sedan kan visas i realtid via en app.
Detta gör det möjligt för användare att övervaka och hantera sin energianvändning mer effektivt.

Därför gör vi en stor satsning på att utveckla en energi-app

 

- Vi har en omtyckt och uppskattad kundservice, som vi är glada och stolta över att kunna tillhandahålla. Det går alltid snabbt att komma i kontakt med oss, via telefon eller besök. Denna nära och personliga service kommer vi fortsätta att erbjuda. 

Men i kundundersökningar och i dagliga samtal med våra kunder har vi märkt ett växande intresse från kunder som efterfrågar lösningar som gör det enklare att själv kunna se och påverka sin elanvändning, berättar Ulrika Horn, som arbetar som ansvarig för den kundgrupp som dagligen supporterar Värnamo Energis kunder.

- Vi är lyhörda för våra kunders önskemål och har därför tagit beslutet att nu satsa på att utveckla en energi-app, berättar Magnus Ahlqvist marknadschef på Värnamo Energi.

Även om vi är ett litet bolag som främst verkar på en lokal marknad, vill vi sticka ut och vara i framkant med den senaste tekniken, som gör det både enklare, mer prisvärt och mer bekvämt att vara kund hos oss, konstaterar Magnus.

- Vi tror att detta är starten på något nytt med stora möjligheter såsom smart styrning och fler kommande tjänster som gör vardagen enklare. Vi vill fortsätta att utveckla funktioner i appen och hoppas våra kunder gillar vår satsning som är en del i vår ambition att ligga i topp gällande kundnöjdhet bland landets elbolag!