Inloggningsguide

Befintlig kund – Jag har glömt mitt lösenord


OM du är befintlig kund och har glömt ditt lösenord – så är det smidigast att du istället loggar in med personnummer och mobilt bankid. Vill du INTE logga in med mobilt bankid – eller om du har glömt ditt lösenord – så kan du återställa ditt lösenord OM du sedan tidigare har registrerat din e-postadress hos oss. Klicka i så fall på länken glömt lösenord för att begära lösenordsåterställning. En återställningslänk kommer då att skickas till den e-postadress som finns registrerad på ditt personnummer i våra system.


Mer info om lösenordsåterställning - om du glömt ditt lösenord>

 OBS! Om det inte finns någon registrerad e-postadress på ditt personnummer i våra system – så måste du kontakta kundtjänst för att lägga till en e-postadress.

Alternativt kan du själv lägga till eller ändra din e-postadress under sidan Mina personuppgifter(Men för att kunna lägga till eller ändra en e-postadress själv, så krävs det att du verifierar att du är du – med mobilt bankid).

När du lagt till en ny giltig e-postadress på sidan Mina personuppgifter, kan du gå tillbaka till inloggningen och klicka på glömt lösenord. En länk med en lösenordsåterställning kommer då skickas till den e-postadress som du nyss registrerat på ditt personnummer.


< dölj extra text

Varför måste man logga in / ange sin adress?


Du måste inte logga in, du måste inte heller ange dina adress, MEN eftersom flera av våra tjänster är beroende av leveransadressen bör du; logga in om du är befintlig kund ellerange din adressom du är ny kund hos oss annars kommer du inte att kunna få relevant information om pris eller leveranstid. Kontakta kundtjänst om du får problem med inloggningen och vill ha personlig hjälp – vi hjälper dig gärna.

Är du ny kund?


Om du INTE har några tjänster från Värnamo Energi sedan tidigare:

1. Ange att du är ”ny kund
2. Skriv in ditt postnummer.
3. Välj din gatuadress.


Mer info om hur du loggar in som Ny kund >

OM du angivit en korrekt adress kan du surfa runt på vår hemsida och se vilka priser och tjänster som erbjuds på just den angivna adressen.


OM du får till svar att din adress INTE finns i våra system behöver du kontakta kundtjänst.


< dölj extra text


 

Är du befintlig kund?


Om du redan har en eller flera tjänster från Värnamo Energi:

1. Ange att du är ”befintlig kund”.
2. Skriv in ditt personnummer.
3. Bekräfta att du är du genom att verifiera antingen med mobilt bankid eller med ditt lösenord.


Mer info om hur du loggar in som Befintlig kund >

OM du får till svar att det inte går att logga in med mobilt bankid bör du kontrollera om du verkligen skrivit rätt siffror i personnumret, och att du angivt hela personumret ÅÅÅÅMMDD-XXXX kolla även att du inte råkat skriva ett mellanslag. Kontrollera även att du inte tog för lång tid på dig att verifiera dig i din mobila bankidapp. Funkar det ändå inte behöver du Kontakta kundtjänst.


OM du får till svar att ditt personnummer INTE finns i våra system, så behöver du först fundera på om tjänsterna kan vara registrerade på ett annat personnummer i ditt hushåll. Du kan bara se och ändra de tjänster som registrerats på ditt personnummer enligt avtalet. Om du INTE ser adresser och tjänster som du hade förväntat att du skulle se när du loggar in med ditt personnummer, så behöver du kontakta kundtjänst.


OM din inloggning lyckas, kommer du att kunna surfa runt på vår hemsida och se vilka priser och tjänster du redan har, du ser även vilka fler tjänster som finns tillgängliga på de adresser som finns registrerade på ditt personnummer. Om du har tjänster på mer än en adress, visas alla dina adresser i en dropdown meny. Välj den adress du vill se erbjudande / tjänster för. Om du vill lägga till ytterligare adresser (du vill köpa tjänster till ännu en adress, tex om du även vill ha elavtal i din sommarstuga) så väljer du ”lägg till ny adress” i dropdown menyn och skriver därefter in den nya adressen som du vill köpa tjänster till.


< dölj extra text

Jag har inget Mobilt bankid!


Om du är befintlig kund och INTE har något mobilt bankid kan du istället välja att logga in med ditt personnummer och ditt lösenord. Har du glömt ditt lösenord? Se ovan.

Så loggar du in på Viaplay eller C More play


Om du är befintlig TV-kund och abonnerar på något av C Mores kanalpaket eller Viasats kanalpaket så ingår playtjänst – som gör att du kan ta del av ditt kanalutbud när och hur du vill (streama TV). Se mer om hur du loggar in och aktiverar streamingtjänst och streamar TV-kanaler på sidan Playtjänst.

Så logga du in på Webmail (e-postportalen)


OM du har ett bredbandsabonnemang hos oss – kan du utan extra kostnad skapa upp till fem e-postkonton (e-postadresser). Du skapar nya eller ser befintliga e-postadresser och tillhörande lösenord på sidan E-post.


Mer info om hur jag loggar in på webmail>

 Efter att du lagt upp ett e-postkonto (skapat en e-postadress på sidan E-post) så kan du börja ta emot och skicka e-post till och från denna e-postadress, var du än befinner dig, om du loggar in i Värnamo Energis Webmailportal.


Så loggar du in på webmail:

1. Gå först in på Värnamo Energis hemsida och klicka på e-postsymbolen längst upp å sidan.
2. Ange din e-postadress som användarnamn.
3. Ange det lösenord du skapat för e-postadressen.
4. Du loggas nu in i Värnamo Energis Webmailportal där du kan ta emot och skicka e-post.


< dölj extra text

Så loggar du in på wifi (trådlös router)


OM du har ett bredbandsabonnemang kan du ansluta flera uppkopplade enheter (datorer, surfplattor, mobiltelefoner, smarta TV-apparater, smarta klockor, mm) via en trådlös router. Värnamo Energi säljer inte trådlösa routrar.

Routern och de uppkopplade enheterna är din egendom. Värnamo Energi kan därmed INTE ge support om du glömt användarnamn och / eller lösenord till din egen router.


På sidan om Router ger vi tips och goda råd om routrar i allmänhet. Hör med den återförsäljare som sålt utrustningen om du behöver mer hjälp med din router.

Kundtjänst
Vanliga frågor & svar

Funderar du på något?
Vi hjälper dig gärna!

Felanmälan
Synpunkter

Har du problem? Här rapporterar du fel eller skickar dina åsikter till oss.

Nyhetsportal

Länk till nyhetsarkiv, pressmeddelanden, kundtidning och nyhetsbrev.

Om Värnamo Energi

Se Värnamo Energi-koncernens affärsidé och ägarstruktur. Info om lediga jobb, praktikplats, upphandling, sponsorsamarbeten, mm