Mina fakturor


Så ser du dina fakturor

Mina fakturor – På denna sida hittar du dina fakturor och dina fakturauppgifter för de tjänster du abonnerar på hos Värnamo Energi och Värnamo Elnät.

Om du har loggat in ser du dina kundunika uppgifter. Se sidan Inloggningsguide om du har problem med att logga in. Alternativt Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig att logga första gången. (Om du inte har några aktiva avtal på tjänster hos oss så visas ingen fakturor även om du loggat in).

Du kan välja att få dina fakturor från Värnamo Energi på olika sätt:

Oavsett vilket fakturaalternativ du valt, sparar vi alltid digitala kopior på dina fakturor på denna sida. För att se fakturorna här måste du först logga in.


Så läser du din faktura

Hur din faktura ska se ut, bestäms av lagar, allmänna avtalsvillkor, Konsumentverket samt Energimyndigheten (när det gäller el och fjärrvärme) och PTS, Post & Telestyrelsen (när det gäller bredband och TV).

Det är mycket information på en faktura. Det viktigaste (hur mycket du ska betala och när du ska betala) finns sammanfattat på fakturans framsida. På fakturans baksida finns detaljerad information som beskriver vad som ingår i det totala priset.

För att förstå vad de olika uppgifterna på din faktura betyder, har vi tagit fram fakturaförklaringar som beskriver respektive fakturas olika termer och priser. Under respektive verksamhetsområdesfaktura sida ger vi även svar på vanliga frågor om just den sortens faktura.


Så ser du vilka personuppgifter som är knutna till dina fakturor

På sidan Mina personuppgifter ser du vilka kontaktuppgifter och vilka tjänster vi registrerat på ditt personnummer. Här kan du även ändra telefonnummer och e-postadress om vi har registrerat felaktiga uppgifterDu kan även ändra din fakturaadress om du vill att fakturan ska gå till en adress som avviker från själva anläggningsadressen. (För att du själv ska kunna rätta telefonnummer eller e-postadress, eller justera fakturaadressen på sidan Mina personuppgifter, så  krävs det att du loggar in med mobilt bankid. Om du INTE har mobilt bankid, måste du kontakta kundtjänst om du vill begära en ändring av dina uppgifter.)

Läs mer om hur Värnamo Energi hanterar personuppgifter på sidan Personuppgiftshantering.


Värnamo Energis villkor kring fakturering

Dina rättigheter och skyldigheter gällande betalning av de tjänster och produkter vi tillhandahåller är reglerade i lagar, allmänna branschavtalsvillkor och i enlighet med Värnamo Energis egna allmänna och särskilda avtalsvillkor för respektive verksamhetsområde och specifik tjänst / produkt. Se sidan Avtalsvillkor.


Frågor om fakturan?

Kontakta kundtjänst om du inte hittar svar på dina frågor gällande dina fakturor. Vi hjälper dig gärna!