Kundtjänst


Välkommen till Värnamo Energi kundtjänst. Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Hittar du inte svar på det du funderar på kan du kontakta oss för personlig hjälp. Vi hjälper dig gärna!

Ska du flytta?

Har du fakturafrågor?

Dina avtal och din förbrukning!

Frågor om Bredband?

Svar på TV-frågor!

Teckna Elavtal, se elpriser?

Senaste Avbrottsinfo!

Frågor kring Webmail

Skaffa Solceller?

Ladda elbilen?

Frågor kring elnätsabonnemang?

Funderingar kring Fjärrvärme?

Om Värnamo Energi!

Vill du ha personlig hjälp?

Aktuella supportfrågor just nu

  • Är du kund hos oss hittar du alla dina fakturor om du loggar in på sidan, då blir en Mina sidor-ikon synlig längst upp på hemsidan. (Notera att du måste varit kund en hel kalendermånad innan du kan se några fakturor, eftersom vi fakturerar i efterskott).

    Läs mer om din faktura, Kivra, Autogiro, E-faktura, Betalningspåminnelse, Inkasso, mm, på separat sida Länk:  Svar på vanliga fakturafrågor

  • E-faktura beställer du enklast direkt in din egen internetbank.

    Logga in i din internetbank och leta upp E-faktura. Oftast hittar du information om E-faktura under samma flik där du betalar dina fakturor. Sök sedan efter Värnamo Energi AB. Signera genom BankID eller annan elektronisk legitimation. Klart!

    När din bank handlagt E-faktura registreringen skickar de info till oss på Värnamo Energi och inom en vecka har vi ändrat vår faktureringsrutin så att du fortsättningsvis får en digital e-faktura istället för pappersfaktura.

  • På grund av ökad kostnadsbild för rättigheter så stod vi inför valet att göra en större prishöjning för alla, eller att förändra vår tv-tjänst i grunden.

    Nu kan vi i Grundpaketet erbjuda de 14 mest efterfrågade kanalerna till alla, samt även ett flexibelt tillval för dem som önskar (Flex7 eller Flex14) till ett marknadsmässigt pris.
    Vår nya flextjänst innebär en möjlighet till förändring av kanalutbud varje dag (utöver Grundpaketet).

    Länk: Läs om nyheter i tv-tjänsten

  • Under pågående abonnemang kan du både höja och sänka hastigheten enkelt om du loggar in på Mina sidor. Du kan ändra din hastighet en gång per dygn. Kostnaden justeras så du betalar per dag efter den hastighet du har.

  • Har du haft ett abonnemang på Baspaketet blir du automatiskt överflyttad till nya Grundpaketet den 1 juni. Du kommer se de kanaler som ingår i Grundpaketet på din tv på samma sätt som du gjort förut. Längre fram när vår nya app är lanserad kommer du om du vill även kunna streama kanalerna i Grundpaketet. (Läs mer om streaming längre ner). 

    OBS! Vill du INTE bli överflyttad till Grundpaketet, behöver du logga in på Mina sidor och avsluta abonnemanget eller kontakta kundtjänst kund@varnamoenergi.se.

  • Allt fungerar som tidigare, dessutom kommer du längre fram även kunna streama alla kanaler i dina kanalpaket. Streamingappen FinnvedenMedia kan inte laddas ner ännu. Vi återkommer med ett exakt datum för appen längre fram.

Fler frågor och svar

.

Syntolkning: Ikon för kundtjänst

Kundtjänstärende

Felanmäla Bredband?