Senaste nytt om TV

2018-10-01 kanlen Motorsport HD ersätts med Motorvision TV
A la carte kanalen Motorsport HD ersätts 1oktober med kanalen Motorvision TV. Läs mer om vad du ser i Motorvision TV

 

2018-09-03 ändrat kanalutbud i C More Family-paketet 
Kanalen "C More Sport HD" upphör i C More Family-paketet. Vill du ha möjlighet att se sport i från C More fortsättningsvis, behöver du uppgradera till C More Sport-paketet eller
C More Premium-paketet.

 

2018-09-03 ändrat kanalutbud i C More Premium o C More Sport.
Kanalen "C More Sport HD" som tidigare ingått i
C More Sport-paketet och
C More Premium-paketet kommer from 3:e september att i dessa två paket ersättas med nya kanalen "C More Live 5 HD" på kanalplats 134. Om du inte hittar den nya kanalen kan du behöva göra en kanalsökning!

Uppsägningsperiod Tilläggskanaler

Tilläggsutbudets kanaler* har minimum 1 månads bindningstid! Den korta bindningstiden är en stor fördel som gör det möjligt att lägga till och dra ifrån kanaler månadsvis**.

line_red.jpg

Perfekt för dig som vill ha extra mycket TV vid högtider som jul, påsk och semester och för dig som vill ha extra mycket sport när det börjar bli slutspelsdags!

När din TV effektiva period har passerat kan du tack vare den korta bindningstiden, om du så önskar, med en enkel knapptryckning on-line, avregistrera de tilläggskanaler du inte längre behöver.

* Samtliga kanaler i tilläggsutbudet har minimum 1 månads bindningstid, förutom Viasatpaketen Film, Film+HD, Sport, Sport+HD, Premium & Premium+HD, Guld & Guld HD samt Golf HD, som har 12 månaders bindningstid.

** OBS! Tilläggskanaler debiteras alltid efter hel kalendermånad! Detta innebär att påbörjad månad faktureras! Se exempel uppsägningsperiod längre ned på denna sida.

Vilket datum du lägger till eller tar bort en kanal spelar inte så stor roll om du har tänkt att prenumera på ett kanalpaket under en längre tid, men om du däremot har för avsikt att enbart prenumerera en enda månad, då blir aktiveringsdatumet och uppsägningsdatumet mer betydande.

line_red.jpg

 

Exempel uppsägningsperiod:
line_grey.jpg
Tilläggskanaler har minimum en månads uppsägning. En uppsagd kanal avregisteras inte förrän påbörjad månad är slut. Detta på grund av att vårt debiteringssystem alltid debiterar hela kalendermånader. (Exempel: En månad = från den 1:a mars till den 31:a mars).

Detta innebär att om du säger upp en kanal, exempelvis den 3 mars, så kommer kanalen forsätta att vara aktiverad ända till den 30 april. Med andra ord debiteras du även för de resterande dagarna efter 3 april, dvs fram till 30 april.

boka-av.jpg




Exempel på "omedelbar aktivering" kontra "aktivering i månadsskifte":
line_grey.jpg
Väljer du att omedelbart aktivera en kanal, exempelvis den 22 mars, så innebär detta att du kommer att kunna se den valda kanalen direkt, samma dag, den 22 mars. Du blir då debiterad för påbörjad månad, alltså hela mars (1:e-31:e mars) även om du inte har haft kanalen hela månaden. Detta på grund av att vårt debiteringssystem alltid debiterar hela kalendermånader. (Exempel: En månad = från den 1:a mars till den 31:a mars).
boka-pa.jpg
Är det i slutet på en månad och du inte vill bli debiterad för hela månaden så kan du istället välja att aktivera kanalen i månadsskiftet. Dvs om du väljer till ett antal nya kanaler, exempelvis den 22 mars, och väljer aktivering i kommande månadsskifte, så kommer du att kunna se kanalen först den 1:a april, och blir då enbart debiterad för april och slipper därmed debitering för mars. OBS! För att bara behöva betala för april så måste du säga upp kanalen senast den 31 mars!
back.gif
 

Inloggning Kundsida Bredband / TV

Användarnamn:


Lösenord:


FÖR DIG MED PROGRAMKORT

programkort


Lägg till / ta bort TV-kanaler online

Senaste nyheter


2018-11-01
Saknar du din bredbandsfaktura? Från och med nu får alla bredbands- & TV-kunder fakturan i efterskott. I samband med denna ändring kommer det bli ett glapp tills du får nästa faktura. Läs mer om vad debitering i efterskott innebär för dig som är bredbands- och/eller TV-kund.


DRIFTINFO:

Länk till senaste nyheter om vårt el-, fjärrvärme-, bredband- & tv-nät. 


FELANMÄLAN:
Felanmälan på el, fjärrvärme,bredband eller TV kan göras dygnet runt per telefon
0370-69 41 00