Senaste nytt om TV

2018-10-01 kanlen Motorsport HD ersätts med Motorvision TV
A la carte kanalen Motorsport HD ersätts 1oktober med kanalen Motorvision TV. Läs mer om vad du ser i Motorvision TV

 

2018-09-03 ändrat kanalutbud i C More Family-paketet 
Kanalen "C More Sport HD" upphör i C More Family-paketet. Vill du ha möjlighet att se sport i från C More fortsättningsvis, behöver du uppgradera till C More Sport-paketet eller
C More Premium-paketet.

 

2018-09-03 ändrat kanalutbud i C More Premium o C More Sport.
Kanalen "C More Sport HD" som tidigare ingått i
C More Sport-paketet och
C More Premium-paketet kommer from 3:e september att i dessa två paket ersättas med nya kanalen "C More Live 5 HD" på kanalplats 134. Om du inte hittar den nya kanalen kan du behöva göra en kanalsökning!

banner_tvonline_2010-01-03.jpg


Har du programkort?

Då kan du ändra ditt TV utbud dygnet runt via portalen "INLOGGNING KUNDSIDA".
Nedan finner du beskrivning hur du skall gå till väga.

OBS! Har du inget programkort så kan du istället ändra ditt TV-utbud i vårt manuella beställningsformulär (handläggningstiden är då normalt 3 arbetsdagar). Gå till manuellt beställningsformulär.


tvbrevkod.jpg


On-line

Så gör du:

Med hjälp av on-line tjänsten så kan du när som helst på dygnet gå in och lägga till nya kanaler eller ta bort gamla.

För att logga in på on-line tjänsten behöver du ditt Användarnamn och ditt Lösenord som du fick hemskickat tillsammans med ditt programkort.

Har du inte sparat brevet med din personliga kod så måste du kontakta vår kundtjänst.

Telefon kundtjänst dagtid: 0370-69 41 00
E-post: kundtjanst@varnamoenergi.se

Fyll i ditt användarnamn och ditt lösenord i inloggningsrutan som finns längst upp till höger på TV sidorna.

Tryck därefter på knappen "Logga in".

Nu kommer du till on-line tjänstens huvudmeny.

Klicka på rubriken Mina Kanalpaket för att se just ditt TV-utbud.

minaval.jpg

De kanalpaket som du för tillfället prenumererar på är markerade med en gul bakgrundsfärg, samt har ett grön bock.

Vill du avsluta en pågående prenumeration så klickar du bara bort den gröna bocken.

Vill du lägga till nya kanaler så klickar du på de vita rutorna så att en grön bock
dyker upp.

Därefter klickar du på knappen "Gå vidare med mina val".

andringar-tv_1.jpg

Om du gjort någon förändring i ditt TV utbud (om du har klickat i eller ur något kanalpaket) så visas detta nu längst ned på sidan.

andringar-tv_3.jpg


Om du har valt att lägga till en eller flera kanaler/kanalpaket, så kommer dessa kanaler upp i en lista. (Se exempel i bilden ovan). När du valt att lägga till en kanal så måste du alltid ange om du vill ha omedelbar aktivering, eller om du vill vänta och ha aktivering i månadsskifte. Du kan läsa mer om "omedelbar aktivering" kontra "aktivering i månadsskifte" längre ned.

Har du har valt att ta bort en eller flera kanaler/kanalpaket, så kommer dessa kanaler upp i en lista. (Se exempel i bilden ovan).

För att bekräfta att du verkligen vill lägga till eller ta bort de listade kanalerna, så trycker du på knappen "Spara min val".

Har du valt omedelbar aktivering av någon kanal så kommer du direkt efter att ha tryckt på "Spara mina val" att kunna se kanalen på din TV. Skulle kanalen inte vara synlig inom ett par minuter kan du behöva göra en kanalsökning. Har du däremot valt aktivering i månadsskifte så kommer kanalen att vara synlig först den 1:a i kommande månad.

När du tar bort en kanal så kommer den fortsätta att var synlig en tid tills uppsägningsperioden har avslutats. Du kan läsa mer om uppsägningsperiod nedan.

 

 

Exempel på "omedelbar aktivering" kontra "aktivering i månadsskifte":
line_grey.jpg
Väljer du att omedelbart aktivera en kanal, exempelvis den 22 mars, så innebär detta att du kommer att kunna se den valda kanalen direkt, samma dag, den 22 mars. Du blir då debiterad för påbörjad månad, alltså hela mars (1:e-31:e mars) även om du inte har haft kanalen hela månaden. Detta på grund av att vårt debiteringssystem alltid debiterar hela kalendermånader. (Exempel: En månad = från den 1:a mars till den 31:a mars).
boka-pa.jpg
Är det i slutet på en månad och du inte vill bli debiterad för hela månaden så kan du istället välja att aktivera kanalen i månadsskiftet. Dvs om du väljer till ett antal nya kanaler, exempelvis den 22 mars, och väljer aktivering i kommande månadsskifte, så kommer du att kunna se kanalen först den 1:a april, och blir då enbart debiterad för april (du slipper därmed debitering för mars).

 

 

Information om uppsägningsperiod:
line_grey.jpg
Tilläggskanaler har minimum en månads uppsägning. En uppsagd kanal avregisteras inte förrän påbörjad månad är slut. Detta på grund av att vårt debiteringssystem alltid debiterar hela kalendermånader. (Exempel: En månad = från den 1:a mars till den 31:a mars).

Detta innebär att om du säger upp en kanal, exempelvis den 3 mars, så kommer kanalen forsätta att vara aktiverad ända till den 30 april. Med andra ord debiteras du även för de resterande dagarna efter 3 april, dvs fram till 30 april.

boka-av.jpg
Vilket datum du lägger till eller tar bort en kanal spelar inte så stor roll om du tänkt att prenumerar på ett kanalpaket en längre tid, men om du däremot har för avsikt att enbart prenumerera en enda månad, då blir aktiveringsdatumet och uppsägningsdatumet mer betydande.

 

 

Inloggning Kundsida Bredband / TV

Användarnamn:


Lösenord:


Inloggning Webmail

E-Postadress:

Lösenord:

FÖR DIG MED PROGRAMKORT

programkort


Lägg till / ta bort TV-kanaler online

Senaste nyheter


2018-11-01
Saknar du din bredbandsfaktura? Från och med nu får alla bredbands- & TV-kunder fakturan i efterskott. I samband med denna ändring kommer det bli ett glapp tills du får nästa faktura. Läs mer om vad debitering i efterskott innebär för dig som är bredbands- och/eller TV-kund.


DRIFTINFO:

Länk till senaste nyheter om vårt el-, fjärrvärme-, bredband- & tv-nät. 


FELANMÄLAN:
Felanmälan på el, fjärrvärme,bredband eller TV kan göras dygnet runt per telefon
0370-69 41 00